torsdag 1 december 2011

Nu fortsätter jag!

Hej, och VÄLKOMNA...

...till min alldeles nya blogg; Lavvägen.

"Nu bor vi några mil utanför stan, med skogen som granne.
Något som jag inte ångrat ett dugg.
Här ute känner jag mig fri."

Här fortsätter jag att visa er bilder från mitt hem och mitt liv, som en fortsättning på Det stora grå huset.
Nu är jag tillbaka med ny energi, något som jag saknade väldigt det senaste året i gamla huset.
Det är aldrig fel med en nystart i livet.

Jag vaknade med enorm energi och glädje idag, trots att jag har någon slags influensa.
Och på vägen till skolbussen med Inez kändes det så mysigt med alla ljusslingor som grannarna har satt upp inför den mörka tiden som är här.

Ja, och förresten!
Den nya julkalendern; Tjuvarnas jul, den var ju bara för härlig.
Jag och Inez  blev helt betuttade båda två. En liten kvart går alldeles för fort!
Vad tyckte ni och era barn om den???

Nu är det bra länge sedan som jag använde kameran. Den har strejkat en hel del efter att tonårs-modellerna i huset lånat den.
Har haft en del misslyckade försök att få igång den.
Men vill man så kan man. Det behöver man inte vara något snille för.

Men ha liite överseende med bildkvaliteten.
Ett stativ och ett större objektiv står på önskelistan till jul!


Dessa söta vinterskor passar fint som juldekoration här hemma.

De står intill årets adventsljusstake...

Som står ovanpå den öppna spisen i vardagsrummet, med lummel
och min absoluta favvo-dekoration.
En rostig spira som suttit på huset för många, många år sedan.


Tillsammans med mitt stackars skadade rådjur, och den operfekta
granen, som står i en hink inköpt i Algeriet.

Nu önskar jag er en riktigt härlig 1:a december.
Hoppas att vi ses igen, jag har ju saknar Er!

Stooor kram!
Hanna

1 kommentar:

ängeln i vitt sa...

Äntligen :) och så himla spännande och kul att du är tillbaka. Du bjuder på så himla fina bilder.

Stor kram / Carina